På Total Försäkring vill vi att du som kund ska vara lika nöjd med vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Därför är det viktigt för oss att vara transparenta och ha en öppen dialog med dig som kund.
Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och har ett kvalitetsteam bestående av två personer som dagligen arbetar med att följa upp och förbättra våra rutiner. Om du har synpunkter får du gärna höra av dig till oss – så att vi kan bli bättre! Ha gärna ditt kund- eller personnummer redo för snabbare service.
Om du inte är nöjd med ett beslut eller andra frågor som rör våra produkter och tjänster ber vi dig att ta kontakt med oss. Vi tycker att det är av största vikt att höra din åsikt och att följa upp frågor som du är missnöjd med. Vi är givetvis beredda att ompröva ett beslut om t.ex. förutsättningar har ändrat sig eller om det har skett ett missförstånd.
Kontakta oss genom att maila till [email protected] eller skicka ditt klagomål till Total Försäkring AB, BOX 6189, 10233 Stockholm.
4.1.2. Särskilda undantag vid Självriskreducering vid skada på fordon angivet i försäkringsbrevet
Försäkringen ersätter inte betald självrisk för skada som uppstått i samband med:
Kan du inte godta vårt beslut har du dessutom möjlighet att få ärendet prövat externt enligt följande instanser:
Vill du ha kostnadsfri rådgivning i försäkringsfrågor kan du också vända dig till: