Total Försäkring - din extra trygghet
Har du frågor? Kontakta oss

Om du inte är nöjd

På Total Försäkring vill vi att du som kund ska vara lika nöjd med vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Därför är det viktigt för oss att vara transparenta och ha en öppen dialog med dig som kund.

Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och har ett kvalitetsteam bestående av två personer som dagligen arbetar med att följa upp och förbättra våra rutiner. Om du har synpunkter får du gärna höra av dig till oss – så att vi kan bli bättre! Ha gärna ditt kund- eller personnummer redo för snabbare service.

Om du inte är nöjd med ett beslut eller andra frågor som rör våra produkter och tjänster ber vi dig att ta kontakt med oss. Vi tycker att det är av största vikt att höra din åsikt och att följa upp frågor som du är missnöjd med. Vi är givetvis beredda att ompröva ett beslut om t.ex. förutsättningar har ändrat sig eller om det har skett ett missförstånd.

  1. Kontakta alltid först den som handlagt ditt ärende.
  2. Om du vill begära omprövning av ärendet kan du skriftligen framföra ditt klagomål via e-post eller brev till Total Försäkring

Kontakta oss genom att maila till [email protected] eller skicka ditt klagomål till Total Försäkring AB, BOX 6189, 10233 Stockholm.

4.1.2. Särskilda undantag vid Självriskreducering vid skada på fordon angivet i försäkringsbrevet
Försäkringen ersätter inte betald självrisk för skada som uppstått i samband med:

  • trafikskada som omfattas av trafikförsäkringen
  • glasskada (gäller även stenskottslagning)
  • allriskskada (såsom feltankning och borttappade nycklar)
  • skada reglerad via bilens räddningsförsäkring

Kan du inte godta vårt beslut har du dessutom möjlighet att få ärendet prövat externt enligt följande instanser:

  • Allmänna Reklamationsnämnden (statlig myndighet som prövar konsumenttvister kostnadsfritt), Box 174, 103 23 Stockholm Domstolsprövning
  • En försäkringstvist kan också i de flesta fall prövas i allmän domstol, i första hand tingsrätt.

Vill du ha kostnadsfri rådgivning i försäkringsfrågor kan du också vända dig till:

  • Konsumenternas Försäkringsbyrå
    Du kan få allmänna upplysningar och vägledning i försäkringsfrågor. Skriv till: Konsumenternas Försäkringsbyrå, Box 24215, 104 51 Stockholm
  • Hallå Konsument
    Oberoende vägledning genom Konsumentverket. Skriv till: Hallå Konsument, Box 48, 651 02 Karlstad
  • Kommunal konsumentvägledare
    Även den kommunala konsumentvägledaren kan ge råd och information.