Här har vi skapat en sammanställning av de vanligaste frågorna som vår kundtjänst får dagligen. Om din fråga fortfarande är obesvarad är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 08-121 390 60, alternativt via mail [email protected].
Klicka på länken SKADEANMÄLAN och redogör för händelseförloppet. Vi kan komma att be dig komplettera med handlingar för att avgöra ditt ärende.
Du kan välja att betala din premie månadsvis, halvårsvis eller för hela året direkt. Du kan även välja att betala premien via autogiro. Blankett för att anmäla autogiro finns att ladda ner på hemsidan.
Kontakta oss för att få en kopia utskickad av ditt garantibevis eller försäkringsbrev.
När du tecknar en garanti hos oss har garantin en avtalsperiod och bindningstid på 12 månader.
Om ej garantin sägs upp senast 3 månader innan löpperiodens slut fortlöper avtalet per automatik i ytterligare 12 månader. Uppsägning sker via e-post.
Betalar du din garanti med autogiro så är det viktigt att du kontaktar oss senast 3 månader innan löpperiodens slut och meddelar att du önskar att avsluta din garanti.
Du kan när som helst kontakta oss och meddela att du önskar att säga upp din garanti. Den innevarande avtalsperioden gäller dock som avtalat och måste betalas färdigt i sin helhet. Du kan i vissa fall ha rätt att säga upp garantin i förtid om garantibehovet helt har upphört, kontakta oss på 08-121 390 60 eller skicka epost till [email protected], i så fall.
Vid utebliven betalning under pågående avtalsperiod så riskerar du att få påminnelser och att betalningskravet/fakturan går vidare till inkasso. Har du minsta lilla fråga gällande dina garantier eller dina betalningar, vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Du har 14 dagars ångerrätt. Vi tillämpar självklart lagen om distansavtal (1990:932) och avtal utanför affärslokaler. Konsumentköplagen (1990:932) och lagen om distansavtal utanför affärslokaler (2005:59).
Fullständiga villkor hittar du här.
Fullständiga villkor hittar du här.
Total Försäkring Sverige AB behandlar uppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). De personuppgifter vi inhämtar om dig är nödvändiga för att vi ska kunna administrera försäkringen, tillgodose dina behov samt fullgöra våra avtalsförpliktelser. Total Försäkring följer Svensk lagstiftning. Vår personuppgiftspolicy hittar du här.